arrow_downward
arrow_upward

The Collection

camera_alt 10 Years Benefit Party

Mathieu Kleyebe Abonnenc

camera_alt 08.09-04.12.22

Over In the Womb of the Glass Ship

attach_file 08.09-04.12.22

Through the eyes of Silvia Franceschini

notifications 22.09.22, 19:00

Water & Ghostfriends door Castélie Yalombo

notifications 22.10.22, 20:00-00:00

On air Radio Panik

notifications 16.11, 12:00

Thomas Tilly

notifications 08.09-04.12.22

La Loge History

attach_file

On air Radio Panik

Radio programme, L'heure de pointe

16.11.22, 12:00

Mathieu Kleyebe Abonnenc en Thomas Tilly worden uitgenodigd op Radio Panik, L'Heure de Pointe met Pierre de Jaeger, om hun lopende samenwerking verder te verkennen. Hun nieuwe geluidswerk zal worden gestreamd, evenals een selectie van andere soundtracks.

De tekst The Music of Living Landscapes [De muziek van levende landschappen] van Wilson Harris ligt aan de basis van de nieuwe geluidsinstallatie die in de tempel wordt voorgesteld. In de geest van het magisch realisme van de auteur genereren de klanken en beelden die gemaakt zijn in samenwerking met Thomas Tilly het gehallucineerde visioen van een omgeving in volle metamorfose. De radio-opname van The Music of Living Landscapes werd in 1996 door BBC Radio 4 uitgezonden en vertaalt de ervaring van Harris met het landschap toen hij als hydrograaf metingen deed in Guyana. De tekst van de auteur vervlecht creatieve, intieme en filosofische reflecties.

Mathieu Kleyebe Abonnenc woont en werkt in Sète (FR). Via een veelzijdige aanpak waarin hij actief is als kunstenaar, onderzoeker, curator en filmprogrammeur onderzoekt Mathieu Kleyebe Abonnenc domeinen die worden veronachtzaamd door de koloniale en postkoloniale geschiedenis. Afwezigheid, rondwaring en de representatie van geweld zijn stuk voor stuk thema’s die de kunstenaar in zijn kunstpraktijk behandelt.

Thomas Tilly is een muzikant die de microfoon en luidspreker gebruikt als belangrijkste creatie-instrumenten. Hij focust in zijn werk op het onderzoek van de geluidsomgeving en haar confrontatie met de ruimte waarin ze bestaat en hij ontleent zowel elementen uit het experimentele als wetenschappelijke muziekonderzoek.